close
Blogtrottr
Changes are afoot at Blogtrottr!
By popular request, we're bringing in paid plans with some cool new features (and more on the way). You can read all about it in our blog post.
批踢踢實業坊 ask 板
[請問] 指紋的法律效力
Jul 9th 2013, 18:07, by ASlover95

作者ASlover95 (中三小屁孩)

看板ask

標題[請問] 指紋的法律效力

時間Tue Jul 9 18:07:33 2013

昨天在收東西的時候發現幾年前大學租屋時的保證金單子, 那時看到不錯的房公寓想租,但和室友須過兩周才有辦法領到足夠的錢 (租賃是約兩個月後才開始,房東也無所謂這段時間空著,讓我們先繳保證金  ,之後再繳清一次半年份的租金。) 單子上有我和室友3人的身分證字號和指紋,還有房東的身分證字號和指紋。 主要內容大約是房東以已保證金,兩個月後若我們沒租屋則保證金歸房東所有。 問題: 昨天看到這張單子忽然想到,指紋到法律效力可以達到什麼程度? 像我室友就可能可以在我熟睡時取得我的指紋。 若變造了一張我不清楚或者不願意的文件,趁我熟睡時取得我的指紋這樣該怎麼算? 還是這類的法律文件必定需要有第三者在場才成立? 有點疑惑故提問,若有任何違規請版主刪除。謝謝。 身分證、指紋、印章若同居人或室友有心,應該都有可能取得。 若因此有法律上的疑問主要判斷是在我是否知情嗎? 但想想這點也蠻難舉證。 忽然想到的問題希望得到解答。謝謝。 -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc) ◆ From: 114.47.195.5

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends: 'You Say What You Like, Because They Like What You Say' - http://www.medialens.org/index.php/alerts/alert-archive/alerts-2013/731-you-say-what-you-like-because-they-like-what-you-say.html

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    bwaq4 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()